mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 16 & 17: Kerst en Nieuwjaar.

Toch weer tijd voor een nieuwe blog en aangezien deze periode van het jaar al druk genoeg is, heb ik besloten twee weken samen te voegen. Dit zal ik de komende weken ook gaan doen, wat betekent dat dit de op één na laatste blog zal zijn. Nog even twee weken buffelen en dan zit het er alweer op. Wat vliegt de tijd!

Op de maandagochtend van 19 december heb ik toch maar besloten vanuit Brussel te werken. Door de inzettende dooi waarschuwde de Nederlandse Rijkswaterstaat voor gladde wegen en risico op ongelukken en gezien mijn ervaringen met OV en gladheid besloot ik dus maar mooi vanuit het HNP te werken. Bijkomend voordeel hiervan is overigens dat je om een normaal tijdstip kan opstaan. Ook weleens lekker op de maandagochtend.

In de dagen die volgden ben ik aan de nog lopende dossiers bezig geweest. Er lag al een tijdje een vraag op mijn bureau over de implementatie van de Nederlandse, Duitse en Franse regels rondom de Europese Kaderrichtlijn water en ik moest nog een advies afronden rondom een vraagstuk over bestuursrecht. Daarnaast moeten wij in het kader van de opleiding ook een product inleveren wat te maken heeft met juridische beslissingen, dus ook daar moest ik nog even iets op verzinnen. Ondertussen leefde iedereen op kantoor al lekker naar de Kerst toe, met op de dinsdagavond nog even een bezoek aan de Brusselse Kerstmarkt

Op de donderdag voor Kerst hebben we met het Europateam een gezellige wandeling gemaakt door het historische centrum van Middelburg, waar een gids van de gemeente ons alles vertelde over de geschiedenis van de binnenstad en hoe deze panden in de afgelopen jaren (veelal met Europese subsidies) weer in ere zijn hersteld en aangepast aan de huidige tijd. (zoals zonnepanelen)
Na deze rondleiding en een kop koffie met gebak, was het tijd voor de jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst in de Wandelkerk en de Kloostergangen van het oude Abdijcomplex. Ontzettend leuk om eens met collega's, onder het genot van een hapje en drankje, over iets anders te praten dan juridische zaken.

Na de Eindejaarsbijeenkomst ben ik naar Langedijk doorgereisd voor de feestdagen. De Kerst heb ik dan ook heerlijk gevierd met familie om vervolgens het oude jaar goed af te sluiten (en het nieuwe goed in te wijden) samen met een grote groep vrienden. Na 2 jaar Corona was iedereen, en ik zeker, daar wel aan toe. De dagen tussendoor stonden vooral in het teken van bezoeken aan familie en vrienden en natuurlijk het klaarmaken van mijn nieuwe appartement. Het is de bedoeling dat ik daar in de week na 15 januari mijn intrek ga nemen dus er moest nog wel een en ander gebeuren.

Ondertussen is de nieuwe werkweek ook weer aangebroken, en met nog maar twee weken in het verschiet beginnen de dagen te dringen. Er moet dan ook nog het een en ander gebeuren. Vandaag werk ik nog even thuis en morgen reis ik via Middelburg weer terug naar het bruisende Brussel voor alweer het allerlaatste deel van mijn stage.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!