mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 12: Kerstmarkt en WK zijn begonnen!

Zo, we hebben weer een week overleefd. Ondertussen beginnen we morgen alweer aan week 13 van mijn stage tot half januari.

Zoals ik in de vorige blog al even aangaf, hebben wij afgelopen maandag een protocoltraining gehad. Tijdens deze training kregen wij uitleg over hoe om te gaan met bijeenkomsten waarbij hoogwaardigheidsbekleders en hoogstaande delegaties zijn uitgenodigd. Heel interessant maar ook heel enerverend. Tijdens deze training moesten we ook zelf oefenen, waarbij we tips hebben gekregen hoe we dit volgende keer aan kunnen pakken. Verder kregen we deze week buiten het gebruikelijke werk ook bezoek van een groep van Commissarissen van de Koning, waaronder onze eigen Commissaris van Zeeland. Enorm boeiend om deze mensen te ontmoeten en te horen over wat hen allemaal bezig houdt.

Buiten het werk om was er ook een hoop te doen. Deze week werd namelijk de Kerstmarkt geopend en er was natuurlijk elke dag voetbal op TV. Ik heb dan ook veel voetbal gekeken in de plaatselijke cafe's, waarbij ik ook maar eens de overheerlijke Vlaamse stoof heb besteld. Moet je toch eens geprobeerd hebben! De Nederlandse wedstrijden hebben we vanzelfsprekend in het Holland House bekeken met alle Nederlanders bij elkaar. Zo voel je je toch een beetje thuis. Daarna toch nog even met een groep internationale studenten naar een Belgisch cafe geweest, waarbij ik allemaal nieuwe mensen heb leren kennen uit Oekraïne, Duitsland, Finland en noem het ook maar op. Daarnaast heb ik gisteren een bezoek gebracht aan de kerstmarkt van Brussel. Normaal ga ik altijd naar Duitsland, maar ook de Belgische kerstmarkt valt best aan te wennen. Zo blijven we maar bezig....


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!