mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 13 & 14: Sinterklaas en CDJA congres!

Deze keer heb ik het toch even anders gedaan. Aangezien de weken toch een beetje op elkaar beginnen te lijken en vorige zondag helemaal in het teken stond van Sinterklaas, heb ik besloten de blog deze keer een week op te schuiven.

Qua werk is er de afgelopen twee weken eigenlijk weinig boeiends te vertellen. We blijven bezig met het bekijken van Europese voorstellen, vergelijking tussen verschillende landen en het beoordelen van aanvragen en wetgeving in het kader van natuurbescherming. Stuk voor stuk interessante onderwerpen en ook al zijn deze moeilijk en zit ik af en toe met mijn handen in het haar: Het is enorm interessant en leerzaam om hier nu ook in de praktijk mee bezig te zijn.

Het weekend van 3 & 4 december ben ik weer naar Langedijk gegaan, om samen met ons gezin Sinterklaas te vieren. Deze keer deed ook ons schoonzusje uit Italië voor de eerste keer mee. Eerst hebben we met zijn allen heerlijk, typisch Nederlands, zitten te gourmetten om elkaar vervolgens voor die ene keer per jaar verbaal naar de grond te werken middels een gedicht en bijbehorende surprise. Dit jaar was het toch even uitdagender dan normaal, want aangezien onze schoonzus geen Nederlands spreekt moesten de gedichten in het Engels. Een brief schrijven in het Engels is prima te doen maar dichten in het Engels is toch another cook, maar met een beetje kunst- en vliegwerk en vooral een beetje aandacht redt je je daar vaak ook wel weer uit. We hebben ons in ieder geval weer rot gelachen en er zijn niet alleen venijnige, maar ook leuke gedichten gemaakt. En de gekochte kadootjes vielen volgens mij bij iedereen in de smaak. Al met al een goede Pakjesavond dus, met goede verwachtingen voor de volgende.

Maandagochtend dus maar vanuit Langedijk naar het Zuiden gereisd, om een dag te werken op de Abdij. Aan het einde van de dag doorgereisd naar Brussel. Het blijft ook altijd een hoop reizen hoor en die treinen zitten tegenwoordig vaak overvol (zelfs de internationale treinen).

De rest van de week is er eigenlijk weinig bijzonders gebeurd, behalve dan dat wij woensdag een sinterklaasbuffet hebben gehad op ons kantoor in Brussel. Hier hebben wij met zijn allen genoten van een borrel en een lekker Indonesisch buffet. Ik ben gelukkig niet de enige stagiair/trainee binnen het kantoor dus er zijn gelukkig ook nog allerlei leeftijdsgenoten om mee te praten en ervaringen mee te delen. We hebben dan ook een heerlijke avond en leuke gesprekken gehad. Fijn om elkaar naast de gebruikelijke onderwerpen ook eens buiten werk te spreken.

Afgelopen weekend vond ook weer het Najaarscongres plaats van het CDJA, de jongerenvereniging van het CDA. Deze tweedaagse activiteit, inclusief overnachting in een hostel/hotel, is altijd een geweldige mogelijkheid om al je partijvrienden te ontmoeten en nieuwe kennissen op te doen. Deze keer was er voor mij ook een ander doel: Ik heb me verkiesbaar gesteld als vrijgekozen lid van de Verenigingsraad (Algemeen Bestuur). Het was dan ook vrijdagavond kiezen tussen voetbal kijken en het kandidateninterview. Gelukkig hebben we in de huidige tijd voldoende middelen om de wedstrijd waar dan ook te kunnen volgen, dus heb ik samen met anderen het eerste deel van de ledenvergadering gevolgd met de laptop op schoot, waarna we de penaltyseries hebben gekeken in de Rotterdamse Skihut. Wat daar de resultaten van zijn wil ik niet te lang bij stilstaan, want dat weten we immers allemaal... Gelukkig bleven we hier niet te lang in hangen en hebben we daarna nog doorgefeest tot in de late uurtjes.

Wat natuurlijk betekent: met kleine oogjes de volgende ochtend bij het ontbijt en bij de opening van het tweede deel van de ALV met kamerleden Henri Bontenbal en Pieter Heerma. Ondertussen gingen ook de stembussen open voor de verkiezingen voor de nieuwe Algemeen- en Dagelijks Bestuursleden dus het werd al spannender. Na een vol programma met natuurlijk de altijd enerverende behandeling van allerlei ingediende resoluties, was het dan zo ver: de uitslagen van de voorzittersverkiezing (waarvoor wij een paar weken lang een stem hebben kunnen uitbrengen op een van de twee kandidaten) en de overige verkiezingen voor de bestuursfuncties. En met gepaste trots mag ik dan melden dat ik ben verkozen tot nieuw vrijgekozen lid van het Algemeen Bestuur!! (Verenigingsraad). Na de afsluiting van de ALV met natuurlijk het Wilhelmus (vaste prik) ging ik dan ook eind van de middag voldaan naar huis toe. Snel, snel met de tram richting het Centraal Station, want ondertussen begon door de wedstrijd van het Marokkaans elftal de spanning in de stad al toe te nemen. Ook in Brussel was de situatie ondertussen verslechterd dus het OV lag er grotendeels uit. Gelukkig reden de metro´s nog wel dus na een lange dag kwamen we dan toch nog thuis in DT.

Na zo´n druk congres heb ik de zondag dan ook lekker rustig aan gedaan. Even lekker het centrum in geweest voor de aanschaf van wat kerstspullen en kleding en nog even over de Kerstmarkt gestruind. Straks op tijd naar bed want morgen weer een week. De dagen beginnen te tellen rond Kerst dus komende week hebben we al de eerste kerstlunches van ons kantoor in Brussel en het huis waar ik in woon. Hoe dit allemaal verloopt, horen jullie vanzelfsprekend later!

Reacties

Reacties

Edor

Als je je verhalen bundelt heb je straks nog een boek geschreven

Marc Hoffmann

Zou zomaar kunnen, Edor. Zoals je weet ben ik van alle Marc-ten thuis :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!