mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 15: De laatste loodjes...

Zoals de titel van deze week al doet vermoeden, loopt mijn stage bij de Provincie Zeeland tegen het einde aan en dat betekent ook dat mijn tijd in Brussel er bijna op zit. Volgend weekend is het alweer Kerst en de week erna zal ik ook lekker in het altijd pittoreske Langedijk verblijven.

Ondertussen probeer ik op mijn stage alle losse eindjes aan elkaar te knopen. Langlopende opdrachten die tot een afronding moeten komen en het inventariseren van de benodigde stageopdrachten. Zo ben ik nog bezig met een analyse over de organisatie van Provincie Zeeland, een notitie over de indieningsvereisten uit de Algemene wet bestuursrecht en moet ik uitzoeken welke verschillen er zijn tussen het Nederlandse, Duitse en Franse beleid op het gebied van de Europese waterrichtlijn. Allemaal interessante vraagstukken maar een heleboel werk.

Doordat we richting Kerst gaan, is het ook weer tijd voor de nodige kerstfestiviteiten. Vorige woensdag hadden we dan ook de kerstlunch op het Huis van de Nederlandse Provincies in Brussel. Iedereen moest iets meenemen dus ik dacht: Ik neem iets typisch Belgisch mee, mini-pasteitjes met ragout (wist ik veel dat dit Belgisch was). Na de lunch zijn we vervolgens met een paar collega's nog even de stad in gegaan om vervolgens laat in de avond moe maar voldaan thuis te komen. De dag erna hebben we vervolgens een kerstdiner gehad met een aantal huisgenoten. Lekker samen eten onder het genot van kerstmuziek.

Het afgelopen weekend zat ook vol feestjes, want vrijdagavond ben ik samen met vrienden van het CDJA naar een café geweest en zaterdag hield mijn huisgenoot een feestje met allemaal trainee's uit allerlei verschillende landen. Ondertussen was het ook het laatste weekend van WK Voetbal, met uiteindelijk een super spannende finale tussen Argentinië en Frankrijk. Al met al leuke dingen dus. Nu nog een weekje bikkelen en dan is het alweer de laatste week van het jaar. Voor je het weet is het half januari en zit ik weer in de collegebanken van de VU. Nu nog even doorzetten.

Voor iedereen hier: alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, oftewel Joyeux Noel et bonne Annee!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!