mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 11: Borreltjes en toenemend werk

Afgelopen week zat weer lekker vol. Door de noodverordening inzake duurzame energieprojecten kwamen er allemaal juridische vragen binnen. Als juridisch stagiair is dit natuurlijk helemaal leuk. Op deze manier komt er steeds vaker juridisch werk en het zijn vaak ook interessante casussen, zoals de invloed van de verordening op het Nederlands vergunningstraject.

Ook in de avonden was er weer zat te doen. Dinsdag deed ik mee aan de pubquiz van het Holland House. Het was hier lekker druk en gelukkig werd ik met een groepje mensen dat voor de gelegenheid maar samenwerkte geen laatste. Woensdagavond ben ik naar de Hairy Canary gegaan met een groepje mede-stagiairs en donderdag was een avond voor Hollandse trainees, stagiairs en young professionals. Allemaal leuke evenementen waar je een hoop mensen ontmoet. Leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en te horen waar zij allemaal werken.

Het afgelopen weekend weer een heel weekend in Brussel gebleven. Het is ook eigenlijk wel lekker om lekker rustig op 1 plek te blijven. Vrijdagavond samen film gekeken en zaterdagavond kwamen er wat vrienden van een huisgenoot samen eten en een spelletje spelen. Cards against humanity, wat een enorm vaag spel!

Ondertussen is er alweer een volgende week aangebroken. Vandaag staat een training over protocol en etiquette op de planning. Verder is natuurlijk het WK Voetbal begonnen en komende vrijdag opent de Brusselse Kerstmarkt. Tot volgende week!

Consuela Boersen

Hey Marc, wat leuk om jouw verhaal te lezen en hoe je ervaring is. Brussel ben ik nog nooit geweest maar je weerspiegeld het zo dat je Brussel heel gezellig maakt. Toch ben ik er mee bezig om rond de kerstdagen naar Brussel te gaan. En jouw ideeën en belevenissen komen dan goed van pas.