mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 9: business as usual

Dingen komen en gaan, en zo is het met weken niet anders.

Maandag ben ik de week begonnen op de Abdij. Na een aantal keer uitstellen was toen ook de formele beëdiging van mij als ambtenaar voor de Provincie Zeeland. Met deze eed zweer ik dat ik mij als goed ambtenaar zal gedragen, de wet zal respecteren en geen geschenken zal aannemen als ruilmiddel. Zelf vind ik deze momenten altijd bijzonder. Mijn vorige (en tevens eerste) beëdiging was vanwege Corona online op mijn slaapkamer. (Best grappig om te vertellen is dat men toen nog niet doorhad dat men bij het staan even de camera moest herschikken, waardoor ik tegen allerlei gulpen aan stond te kijken). Zo fysiek in de oude Abdij is dan toch sfeervoller.

Het was deze week niet druk in Brussel. België is van oudsher Rooms-Katholiek, wat betekent dat zij de feestdagen Allerheiligen en Allerzielen hebben. Het was dan ook vrij rustig in het Brusselse. Wel hebben we donderdag een bezoek gebracht aan het Europees Parlementsgebouw, samen met de Haagse lobbyisten de nieuwe trainees.

Zaterdag was er nationaal partijcongres van het CDA in Nijkerk. Dit halfjaarlijkse event kon ik niet laten schieten,dus ben ik samen met een partijgenoot naar Nijkerk afgereisd. Enorm leuk om iedereen weer te zien en te spreken en boeiende gesprekken te voeren met politici vanuit heel Nederland.

De zondag heb ik in Brussel doorgebracht, met de gebruikelijke huishoudelijke taken en wat boodschappen in het centrum. Ondertussen is ook in Brussel de herfst begonnen dus de regenjas kan weer uit de kast.

Verder heb ik deze week niet veel te melden. We gaan zien wat komende week gaat brengen. In ieder geval staat er voor donderdag een bezoek aan Den Haag op de planning, in verband met de Nacht van de Lobbyist. To be continued…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!