mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 7: Zeeuwse Ambtenarendag

Gelukkig geeft dat vele reizen met de trein je alle tijd om weer even in een nieuwe blog te duiken. Zoiets als ieder nadeel heeft z'n voordeel, zullen we dan maar zeggen...

Afgezien van de Zeeuwse ambtenarendag bij Nieuwspoort in Den Haag stonden er deze week weinig bijzonderheden op de planning en dat bevalt dan eigenlijk ook wel. Maandag zoals gewoonlijk gewerkt op de Abdij, waarbij meerdere overleggen tussen de verschillende teams stonden gepland. Momenteel zit ik dus ook weer in de trein en door al dat reizen zou het me niet verbazen als de conducteur mij straks bij mijn voornaam aanspreekt.

En dan: de Zeeuwse ambtenarendag! Donderdagochtend ben ik vanuit Brussel afgereisd naar het tijdelijke Tweede Kamergebouw voor een dag vol activiteiten, georganiseerd door de Haagse lobby van de Provincie Zeeland. Eenmaal aangekomen in Den Haag was het weer eens zoeken, want met het tijdelijke onderkomen van de Kamer ben ik niet bekend. Gelukkig zijn er altijd vriendelijke politici (in dit geval Sylvana Simons) die even de tijd nemen om je de goede kant op te wijzen. Eenmaal aangekomen in Nieuwspoort werden we verwelkomd door onze Commissaris Polman, waarna het tijd was voor de lunch. Deze bijeenkomst gaf gelijk de mogelijkheid om allerlei mensen te leren kennen of toch eens even fysiek te spreken in plaats van het eeuwige Teams.

Lopende de middag konden we ook deelnemen aan een tweetal workshops. Ik heb gekozen voor 'van wie is Zeeland?', een presentatie over de verschillende grondposities in Zeeland en de eventuele mogelijkheid tot kavelruil als oplossing voor ruimtelijke- en milieuproblemen zoals stikstof. Hierover ging gedeputeerde Van der Velde in gesprek met mensen van het Kadaster en een professor van het Instituut voor Agrarisch Recht. Een onderwerp als kavelruil wekt niet alleen mijn interesse als jurist, maar ook als inwoner van een gebied dat in de vorige eeuw het decor was van een grote ruilverkaveling, waarbij een groot deel van het Rijk der Duizend Eilanden van agrarisch landbouwgebied is veranderd in woningbouw. Super leuk en bovenal interessant om hun kijk op ruilverkaveling en andere oplossingen voor de huidige problemen aan te horen.

Op dit moment ben ik dus weer onderweg naar het provinciehuis in Middelburg. Deze week is even anders dan normaal, want vanwege het politiek reces (welke gelijk loopt aan de Zeeuwse herfstvakantie) werk ik deze hele week mee op de afdeling Natuurwetgeving. Hoe dit is verlopen horen jullie volgende week in een nieuwe blog...

Au revoir!

Reacties

Reacties

Edor

Prima blog weer

Jessica

Leuk om te lezen wat je allemaal doet Marc! Veel succes en plezier weer deze week

Simon

Inderdaad Marc, heel leuk zoals jij ons op de hoogte houd
Veel succes nog de komende weken

Ineke

Eindelijk ben ik ook " je trein " ingestapt. Leuk om te lezen waar je meebezig bent!! Veel succes!! Goed hoor!!

Harmen

Prima week gehad dus, lekker juridisch bezig geweest ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!