mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 6: Week of the Regions and Cities

Zoals ik heb beloofd nu weer redelijk op tijd een nieuwe blog en dat is maar goed ook, want het was een drukke maar bijzondere week. Het was deze week namelijk de Europese Week van de Regio´s en Steden en ter gelegenheid daarvan werden er een heleboel evenementen georganiseerd.

Dit begon op maandag met de borrel van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Hier heb ik weer een heleboel interessante mensen mogen ontmoeten. Zelf organiseerden wij op dinsdagavond het Zeeuws diner, waarbij onze gasten uit Brussel en de provincie Zeeland konden genieten van een hapje en een drankje en waarbij onze Commissaris van de Koning, Han Polman, ook een speech hield. De aankleding van de zaal werd verzorgd door Zeeuws kunstenaar Rem van den Bosch met zijn expositie ´Here comes the flood´, waarbij hij op beeldende wijze de ernst van de zeespiegelstijging laat zien. Voor wie meer over deze Zeeuwse avond wil weten: Laurens Boven van ´Brusselse Nieuwe´' schreef er een mooi artikel over.

Ook heb ik op donderdag het diner van CDA België bijgewoond. Hierbij hadden we als spreker Kris Peeters, oud-premier van Vlaanderen en voormalig federaal premier van België en momenteel vice-president van de Europese Investeringsbank. Onder het genot van een heerlijk driegangendiner spraken wij onder andere over zijn werk bij de Europese Investeringsbank en over de toekomst van de christendemocratie (kun je uren over praten) Het was fascinerend om naar te luisteren en ik ben blij dat wij als christendemocraten nog dergelijke mensen in ons midden hebben.

Verder heb ik deze week even een drankje gedaan met een partijgenoot van het CDJA, die voor werk momenteel in Brussel is, en ben ik lekker een rondje door de stad geweest. Tijdens deze rondjes blijf je mooie plekken ontdekken. Zo kwam ik erachter dat Manneken Pis blijkbaar een zusje heeft: Jeanneke Pis. Het zijn alles bij elkaar teveel foto´s om hier te delen dus ik verwijs jullie toch weer door naar het fotoalbum van deze week.

Gisteren stroomde het hele huis vol met vrienden van huisgenoten. Dat betekent een bont gezelschap waarbij je ineens 4 talen door elkaar hoort (zat helaas geen Nederlands tussen). We zijn ook met een deel van de groep de stad in geweest. Jullie kunnen je dus waarschijnlijk voorstellen in welke hoedanigheid ik deze blog heb geschreven. Je moet er wat voor over hebben...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!