mytimeinbrussels.reismee.nl

Week 3: Het begint te wennen...

En dan zijn we alweer aan het einde van de derde week van mijn periode in Brussel. Buiten het feit dat het soms vrij druk is en ik daardoor van voren niet meer weet dat ik van achteren leef, heb ik toch het idee dat ik eraan begin te wennen en belangrijker nog: Dat ik begin te snappen waar ik überhaupt mee bezig ben...

Afgelopen zondag was het autoloze zondag in Brussel. Ik heb hiervan gebruik gemaakt om lekker een rondje te gaan fietsen, omdat het hier normaal gesproken zelfmoord is te noemen om met de fiets aan het verkeer deel te nemen. Heel grappig om te zien dat auto´s op deze dag plaatsmaakten voor fietsen, stepjes en zelf paarden! Blijkbaar betekent zo´n autovrije zondag ook dat iedereen gelijk een feestje begint te bouwen want ik stuitte onderweg op een bierfestival en diverse podia.

Maandag heb ik voor de verandering een dag thuisgewerkt. Er moesten nog een hele hoop dingen worden geregeld. Mijn werktelefoon was klaarblijkelijk niet toegerust met de noodzakelijke internetverbinding en mijn toegang tot dossiers liet weer eens op zich wachten *ZUCHT*
Uiteindelijk hebben we dit dan toch voor elkaar weten te krijgen, dus eindelijk een werkende telefoon...

Afgelopen dinsdag was de 3e dinsdag van september, wat in Nederland natuurlijk betekent: Prinsjesdag! We hebben dan ook gezamenlijk op kantoor de Troonrede en alles eromheen gekeken, waarbij gezegd moet worden dan na de uitvaart van Queen Elisabeth de pracht en praal van Nederland er maar dunnetjes bij af stak. Dit jaar was de Troonrede toch anders, want met de oorlog in Oekraïne en de daaruit voortvloeiende energiecrisis, torenhoge inflatie en diverse andere problemen in het land was de boodschap deze keer somberder dan anders. In de avond was er een debat over Prinsjesdag in het Holland House. Leuk om eens andere Nederlanders te spreken die in Brussel werken. Zo kom je nog eens mensen tegen!

De rest van de week heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met de routineklussen. Dat betekent overleggen met de werkgroepen, nieuws verzamelen voor de nieuwsbrief en informatie opzoeken over de verschillende dossiers. Daarnaast was er ook een lunchdebat in het Holland House met als onderwerp ´Fit for 55´ met focus op transport. Tijdens deze bijeenkomst is met name gesproken over de verschillende energiemaatregelen die de EU van plan is in te voeren of al heeft ingevoerd en hoe deze uitwerken op de transportsector. Heel interessant om dat eens van deze kant te mogen bekijken en vooral ook handig om mee te nemen in mijn werk.

In huize DT was het overigens gezellig als altijd. We hadden wat gasten dit weekend en gisteravond heb ik met een aantal Duitse huisgenoten een avondje beerpong gespeeld en lekker muziek geluisterd.

En dan nu het belangrijkste nieuws: IK HEB EEN HUIS!! Na een aantal jaar ingeschreven te staan bij de woningbouwvereniging is het me nu dan toch eindelijk gelukt om een woning te bemachtigen in het mooie Langedijk. Het betreft een appartement in de Mayersloot en op 7 oktober krijg ik de sleutel. Leuke ontwikkelingen dus. De nieuwe week kan weer beginnen!!

Het betreffende appartementencomplex (niet het juiste appartement)

Prinsjesdagdebat

Bierfestival (autoloze zondag)

Beerpong!

Reacties

Reacties

Leonie

Een drukke week dus...
Mooi beschreven, Marc.
Gelukkig heb je je draai een beetje gevonden. Supergaaf dat je een woning hebt! Gefeliciteerd!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!